Dormir entre barquetes de poesia ???
...
Despertar; ara !!!

divendres, 30 de setembre del 2022

Per un sí, per un no


             Foto: Fidel Picó, 1/10/2017, Escola de les Aigües (antiga Jovellanos); Barcelona


Una poeta diu

que és trist un ‘sí’ i un ‘no’.

I...tal vegada, però més feixuc

és no dir, no poder dir,

ni un ‘sí’ ni un ‘no’.

No poder dir ni piu, ni poc, ni puc.

Perquè, si no puc dir ‘sí’

i tampoc puc dir ‘no’,

tampoc podré dir a mitges,

ni un ‘potser’, nu un ‘sovint’, ni ‘gens’.

I ni ganes de no poder dir.

I així la paraula

té la diran ells.

I això sí que és trist.

Així, i contradient la poetessa,

jo no vull un dia trist,

jo vull una urna

per dir ‘sí’ o dir ‘no’.

Per dir sí a la vida i a la llibertat

i dir no a un Estat maldestre

que ens tapia i cus la boca.

Jo vull la vida,

jo vull un U d’octubre

i SEMPRE en voldré un altre.

 

 

Poeta roig (Fidel Picó)

29-30 setembre 2022

 

1 d’Octubre 2017; ni oblit ni perdó.

Malgrat tant ara, malgrat tot, memòria i esperança.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

La (meva...)


El plany, la ràbia... . Més aviat és el crit

d’homes i dones perduts

que, des d’una ciutat podrida de silencis,

hissen l’esguard que el pànic enderroca.

La boira bruta, el contenidor cremat,el plor del carrer en cendres... són els meus mots.

Tal vegada, un refugi a tanta desesperació.

És poca cosa més, la (meva) poesia.

Fidel; 2008


POESIA


LLIBERTAT


JUSTÍCIA


POESIA


!!!!!!


(...)