Dormir entre barquetes de poesia ???
...
Despertar; ara !!!

dissabte, 26 de febrer del 2022

Fer poemes

 

Foto: Poeta Roig. Romandre a casa...


Fer poemes

és esperar a dins

que em vinguis a buscar.


Que obris la porta.

Que comenci la festa,

o que acabi tot, 

tornant a casa sol 

no esperant res.

------


Fer poemes

és descobrir

que em vas mirar,

em mires,

i potser em miraràs.


I així, el tren allà;

el foc, el silenci, aquí

il·luminant, escalfant...,

descobrint-nos.

------


Fer poemes

no és esperar

un camí de flors i violes.

 És un camí d'esbarzers,

una pilota malferida, punxada

i tu que trobes les vocals

I-O-A,

i jo les consonants

P-L-T,

i les juntem i diem PILOTA,

i la rescatem i la xutem.


I un dia fem gol.


(I la pilota mansament que cau

i besa uns esbarzers

que fan de xarxa, 

i el poema apareix

com un gol)

------


Fer poemes

és estar amb la por

i que aquesta et convidi a sopar,

i en acabar, cadascú a casa seva tu,

que no em desagrada

això de romandre sol.

------


Fer poemes

és jugar a fet i a amagar.

Fer poc i amagar molt

(I que no et vegin els del nord,

que sempre han cridat molt).

------


Això de l'art:

un cactus que crema,

un tren que travessa les llàgrimes,

una mar que balla,

un mòbil que s'apaga.


Un nen 

que no va a treballar

i potser un dia, 

fa poemes.



Poeta roig (Fidel Picó)

Febrer 2022


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

La (meva...)


El plany, la ràbia... . Més aviat és el crit

d’homes i dones perduts

que, des d’una ciutat podrida de silencis,

hissen l’esguard que el pànic enderroca.

La boira bruta, el contenidor cremat,el plor del carrer en cendres... són els meus mots.

Tal vegada, un refugi a tanta desesperació.

És poca cosa més, la (meva) poesia.

Fidel; 2008


POESIA


LLIBERTAT


JUSTÍCIA


POESIA


!!!!!!


(...)