Dormir entre barquetes de poesia ???
...
Despertar; ara !!!

dissabte, 13 d’abril del 2019

I no sóc un Carles Riba



Escric en calent, ho sé. Hauria d’agafar més distància, però em bull la sang i ho he de dir ara. Ahir, 12 d’abril vaig fer el meu segon recital per presentar  ‘Per aigua i...desembarquem’, el meu darrer llibre de poesia.
Ho vaig fer a la llibreria Obaga, una preciosa llibreria de barri, inaugurada fa poc i amb la coneguda per mi, llibretera Carol Porta, tot un encant…
En positiu, us dic, va ser una lectura molt agradable, recollida i íntima, des d’on vaig poder llegir poemes més propers…; a més,  em prodigo poc i m’agrada difondre els meus poemes i contextualizar-los, fer-ne pedagogia… Bé…, fins aquí perfecte.
El tema és la gent, l’assistència. Poquíssima, escassa. En concret divendres érem: la meva família (parella, filles i mare inclosa), 5 bons, molt bons amics i una persona que no coneixia de res. I clar, la llibretera estimada. Potser era un tema d’expectatives ? Esperava força gent que no va venir. I aclareixo, remarco: no per vendre el llibre  que m’importa relativament ben poc, sino per sentir, escoltar, llegir, saber  estendre, socialitzar...del meu llibre.
Potser, segur vaja !, era una mala data: divendres d’estampida general per inici de Setmana Santa. Potser perquè hi havia d’altres actes coincidents en dia i hora. Potser perquè no ho vaig difondre prou i/o millor (em costa vendre’m i dubto si sóc massa invasiu o tot el contrari; pot tenir a veure amb la timidesa també…). Potser perquè ja hi havia hagut una primera presentació la passada tardor, a la qual hi havia anat força gent i ja havia exhaurit el meu reduït públic… Potser per això, perquè em cal moure’m  més i millor en cercles poètics i jo acostumo a ser dels que divago més aviat sol, i potser degut a que m’agrada més crear que recitar (?).


O, tal vegada, hom pot anar més enllà d’un fracàs personal i parlar d’un fracàs més general i col.lectiu. Així, es pot resumir amb la ditxosa frase: “la posia costa”. Coi, ja ho sabem que costa !, i que és minoritària… I que hi ha molta oferta, molta ‘competència’, molta gent i molt bona que s’esforça i molt, perquè els seus llibres siguin llegits, sentits, venuts…
O sigui, som molts i no ens compren perquè la poesia, en el context del món d’avui, no lliga massa amb els estandards culturals imperants. La fragilitat i vulnerabilitat, i sobretot, la rapidesa, la cultura del no esforç, la superficialitat i la mercantilització d’allò cultural i humà (en el sentit d’humanístic). Així, la lentitud i la metàfora, la contemplació i el badar (l’aturar-se…), la profunditat, la passió, l’esforç, no es porten ara. I si hi afegim una qüestió més senzilla: que la gent té mil històries, que anem a remolc de les extraescolars de la canalla, que fem mil cursos i tallers, que tenim molts ítems per gaudir l’oci…, imagineu la pobre poesia allà al mig, isolada, bruta i pelada de fred.
I així és com la poesia és queda més sola que la una -del migdia i de la matinada-, i és copada per gent ja consagrada, amb bona xarxa social i col.lectiva, que a més és molt bon (o bona) poeta i té a més , o pot tenir, facilitats socials i es sap moure en cercles poètics dinàmics i potents.
I així, sol a cada cruïlla,
esperant Godot
o escarbant a la sorra
com un infant,
per trobar les aigües de l’abril
que es fan esperar.
Et fan a voltes...desesperar.






El poeta roig, Fidel Picó
13 d’abril de 2019

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

La (meva...)


El plany, la ràbia... . Més aviat és el crit

d’homes i dones perduts

que, des d’una ciutat podrida de silencis,

hissen l’esguard que el pànic enderroca.

La boira bruta, el contenidor cremat,el plor del carrer en cendres... són els meus mots.

Tal vegada, un refugi a tanta desesperació.

És poca cosa més, la (meva) poesia.

Fidel; 2008


POESIA


LLIBERTAT


JUSTÍCIA


POESIA


!!!!!!


(...)