Dormir entre barquetes de poesia ???
...
Despertar; ara !!!

dimecres, 2 de gener del 2013

En dic resistència


I


A aquestes alçades, la nit ja em cansa.
No tinc el braç prou llarg,
ni el puny de roure per lluitar
o per estimar enmig d’un bosc adust.
I m’abraço als silencis de la ciutat,
i el cor se m’esquerda amb un plor
quan t’escric versos nus de coratge.
“La culpa sempre la té el Sistema”, sempre dic,
i rebo mails estructuralistes de raó i d’insomni,
i , com campanes, em repiquen ressaques monzòniques,
blanques allaus que s’esllavissen,
viatge als meus pous, a les teves pors.


II


Cansat però, no camino a les palpentes. Encara
puc mirar i creure. I m’atrauen els teus ulls
eixuts de misèria que, com sirenes impossibles,
m’enquimeren com els blaus de l’horitzó.
Ja veus, amiga, m’he anat deixant les claus de casa
i el maleït Sistema - l’engranatge plusquanperfecte –
acostuma a vèncer fossilitzant els meus poemes adolescents.
Però encara..., encara conservo una engruna d’esma,
llibertats laberíntiques amb capacitat per enrunar i desenrunar
crepuscles de tonalitats roges. En dic resistència.
I si el cant dels teus ulls m’ofega o em defuig,
encara puc aixoplugar-me a les alçades
de les muntanyes més nevades,
llepar el coll dels teus poemes,
fins i tot definir, entonar aquelles cançons dels 70
entre herois anònims amb propostes col·lectives
i versos blaus i albades rogenques, amb l’afany de despertar.
A aquestes alçades, amiga, la nit em cansa,
però sempre se’m claven els teus ulls
com estels esmolats que no aturen el meu caminar.
Renaixença li dius ...? Jo en dic resistència.



Fidel; febrer de 2010.

Poema guanyador del Premi poesia Nou Barris 2010

1 comentari:

La (meva...)


El plany, la ràbia... . Més aviat és el crit

d’homes i dones perduts

que, des d’una ciutat podrida de silencis,

hissen l’esguard que el pànic enderroca.

La boira bruta, el contenidor cremat,el plor del carrer en cendres... són els meus mots.

Tal vegada, un refugi a tanta desesperació.

És poca cosa més, la (meva) poesia.

Fidel; 2008


POESIA


LLIBERTAT


JUSTÍCIA


POESIA


!!!!!!


(...)